Bilişim Öğretmenleri, BDE, BT ve Yazılım,Güncel meseleler üzerine - Bilişim Teknolojileri, Tarih ve Güncel konular üstüne kişisel yazmalar

Scratch – Test Hazırlama Uygulaması

1 sene önce yayınlanan bu yazı tarafından Scratch kategorisine eklenmiş.

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinin (BTY) programlama konusu olarak yoğun olarak scratch kullanıyoruz. Scratch ile oyun dışında uygulamalarda yapmak pekala mümkündür.

Bilişim Öğretmeni arkadaşımızın yapıp paylaştığı Scratch kullanarak test hazırlama uygulasına ait açıklamar ile ekran resimleri ve kodlar aşağıdadır.

Hazırlayacağımız testte 3 dekor bulunması gerekiyor:
1- Bizi karşılayan bir giriş(dekor1) dekoru
2- Soruların yer aldığı bir soru(Track) dekoru
3- Sonucun yer alacağı bir sonuç(bitti) dekoru
Bu 3 dekoru ekledikten sonra aşağıdaki kuklaları da eklememiz gerekiyor.
scratch_test1
Burada başlat ilk dekorumuzun bitip soruların gelmesini sağlayacak. Başlık, sorular, ve cevaplar test ekranımızdaki kuklalarımız olacak. Hesap ile soru sayısı doğru yanlış sayısı gibi hesaplamalarımızı yapacağız. A, B, C, D ile de cevaplandırmaların yapılmasını sağlayacağız.
İlk dekorumuzu oluşturalım.

scratch_test2

Dekorumuza testimiz ile ilgili yazmak istediğimiz bilgileri yazarak bir karşılama ekranı oluşturuyoruz. Burada sadece başlat ve hesap kuklası görünür durumda. İstenirse hesap da gizlenebilir. Başlat butonuna şu kodları yazarak testin başlamasını sağlıyoruz.
scratch_test3
Sorularımızı “sorular” kuklasına kılık olarak ekliyoruz ve aynı şekilde cevaplarını “cevaplar” kuklasına kılık olarak ekliyoruz. Her soruya cevap verildiğinde soru sayısı ile birlikte kılık değiştirilmesini sağlayarak soruların ve cevapların ekrana doğru sıra ile gelmesini sağlayacağız.
scratch_test4
 Soru ve cevap kuklalarının kodları sadece kılık değiştirmekten ibaret olduğu için birbirinin aynı kodlara sahipler.
Şimdi gelelim işin hesap kısmına. Testte ne hesabı olur demeyin. Soru sayıları doğru yanlış sayıları gibi basit küçük hesaplamalar yapmamız gerekiyor. Bunları nasıl yapacağımızı görelim.
scratch_test5
Burada 3 değişkenimiz var. Soru sorulacak sorunun sayısınız, doğru ve yanlış ise sorulara verilen doğru ve yanlış cevap sayısını hesaplamamıza yardımcı olacak. Sadece 3 soruluk bir test hazırladığım için doğru ve yanlış sayıları toplamı 3 ettiğinde dekoru değiştirecek ve kullanıcıya kaç doğrusu olduğunu söyleyecek.
Gelelim şıklara yazılacak kodlara. Şıkların soru sayılarına göre değişmesi gerekiyor. Yoksa hep aynı cevabı doğru kabul etmem gerekir. Bu da hazırladığım testin bir işe yaramamasına neden olur. Bu sorunu çözmek için şıklara şu kodları yazmam gerekiyor.

scratch_test6

 

 

Yukarıdaki kodlar A şıkkına ait kodlardır. Soldaki kodlar görüntüsü ile alakalı olan kodlar. Sağdaki kodlar ise doğru yanlış bilgisini veren kodlar. Soru1 iken A şıkkı yanlış cevapmış ve yanlış haberi ile birlikte kılık haberini de göndererek sorunun bir sonraki soruya geçmesini ve yanlış sayısının artmasını sağlıyor. Soru 2 için de durum aynı. Soru3te ise A şıkkı doğru cevap. Bu durumda doğru haberi ile kılık haberini göndererek doğru sayısının artmasını sağlıyor. Soru sayısı bu şekilde istenildiği kadar artırılabilir.
Her şey yolunda gitti ve bir hata yapılmadıysa sonuç ekranı şu şekilde görüntülenecektir.

scratch_test7

Kaynak: http://erkanyelekci.blogspot.com.tr/2017/05/scratch-ile-test-hazrlamak.html#more

Bu yazılara da göz atmak ister misiniz?

Scratch Ardunio Uygulaması-Buton ile LED yakma
Merhaba arkadaşlar; Dersimizde yada kursumuzda scratch ardunio ile 3.uygulama olarak buton ile led yakma devre...
9 ay önce yayınlandı.
Scratch Ardunio Uygulaması-Kara Şimşek Devresi
Merhaba arkadaşlar; Dersimizde yada kursumuzda scratch ardunio 2.uygulama olarak kara şimşek devre uygulamasını yapacağız. Uygulama...
9 ay önce yayınlandı.
Scratch-Ardunio Uygulaması (Led Yakma-Blink)
Merhaba; Scratch ile Arduino’da Led yakma (blink) uygulamasını yapacağız. Bu uygulamada Arduino’nun üstündeki 13.pine bağlı olan led’i...
9 ay önce yayınlandı.

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?