Scratch Balık-Olta Uygulaması

İlk olarak BBNet’te paylaşılan ve üstüne birkaç ekleme yaparak Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinde Scratch ile uygulamasını yaptığımız Olta ile Balık tutma çalışmamızın anlatım sunusu ve kaynak dosyasından faydalanabilirsiniz.

Scratch Uygulama yönergemiz:

1- Oltanın 5 adet kostümü vardır, boşluk tuşuna basılınca olta atılacak ve sonra ilk kostümüne dönecektir.
2- Balıklar su içerisinde hareket edecekler fakat kahverengi standın içinden geçmeden ona çarpınca geri sağ tarafa döneceklerdir.
3- Olta balığı yakalacağında balık parası değişkeni 15 artacaktır ve balık ekrandan kaybolup 3 sn bekledikten sonra tekrar görünür hale gelecektir.
4- Zaman çubuğumuz 5 derecelik açıyla dönecek ve sarı yuvarlağa değdiğinde oyun sonlanacaktır. Bu sayede uygulama 72 sn süresinde çalışmış olacaktır.
5- 1 ve 5 yazan bonus toplarımız aşağıdan yukarıya doğru hareket edecek, beyaz bölüme çıkmayacaktır. Olta 1 i aldğında 1 para, 5’i aldığından 5 para kazanılacaktır.
6- Süre çubuğumuz ufak bir açıyla 1 er sn bekleyerek dönecek ve sarı noktaya geldiğinde oyun duracaktır.
6- Süre bittiğinde 200 tl para kazandığımızda kazandınız arka planı gelecek, 200 tl den az kazandığımızda kaybettiniz arka planı yayınlanacak.

Kaynak dosya (.sb) için tıklayınız…

Selim (the_korsan)

Bilişim Teknolojileri Öğretmeni

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir